برای اینکه سرور های میکروتیک فعال در همان رنج آی پی و دیتاسنتر مشاهده کنید باید مراحل زیر رو دنبال کنید.با آتیل همراه باشید تا نحوه مشاهده میکروتیک های دیگر سرور را بهتون آموزش بدم.

معرفی کمپانی میکروتیک (میکروتیک چیست؟)

شرکت میکروتیک MikroTik در سال ۱۹۹۵ لتویا در اروپای شرقی توسط دو دانشجو MIT آمریکا تاسیس شد اولین محصول این شرکت سیستم عامل میکروتیک بود که توسط نگارشی از سیستم عامل لینوکس بنیان گذاشته شد. همزمان با شروع استفاده از استاندارد ۸۰۲٫۱۱ در تکنولوژی وایرلس امکان استفاده از این تکنولوژی در این سیستم عامل نیز افزوده شد. یکی از اهداف این شرکت ارائه تجهیزاتی هم رده محصولات سیسکو با قیمتی بسیار پایین تر بود.

میکروتیک چیست ؟

در واقع هدف از ایجاد سیستم عامل، رقابت با سیستم عامل معروف IOS سیسکو بود که برروی PC ها نصب می شود و ارائه ی امکانات بی نظیری از جمله روتینگ، فایروال، VPN، مانیتورینگ، Qos ،Hotspot ،Load Balancing و سرویس های کار آمد دیگری که در مدیریت شبکه ها است. یکی از عوامل پیشرفت این سیستم عامل پایداری آن در ارائه سرویس ها در شبکه های کوچک، متوسط و بزرگ بود که تمام کاربران خود را تحت تاثیر قرار می داد.

یکی دیگر از مزایای این سیستم عامل نسبت به رقبای قدرتمند خود امکان کانفیگ توسط یک نرم افزار به نام winbox در سیستم عامل ویندوز بود که با محیط کاربری گرافیکی احساس راحتی بالایی به کاربران خود جهت تنظیمات این دستگاه می دهد.

برای مشاهده آی پی های دیگری که دارند در محیط داخلی شما کار میکنند شما از طریق :

 Ip Neighbors 

میتوانید سرویسهای دیگر رو با مشخصات کامل مشاهده کنید

مانند :

 Interface – MAC address – IP address – —IP V4 / V6 – Version 

به همین راحتی.

لطفا سوالات، مشکلات، انتقادات و پیشنهادات خودتون در نظرات همین پست ارسال کنید.

کپی کردن
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه