با توجه به وجود نرم‌افزار و سخت‌افزار های زیاد برای ریکاوری و بازگشت اطلاعات، اکثر کاربران نگران این هستن بعد از فروش هارد دیسک و یا کامپیوتر خود اطلاعاتشون ریکاوری بشه! ولی خب من براتون تنها یه نرم افزار معرفی میکنم که بتونید خیلی راحت با این نرم افزار با لایه های مختلف امنیتی فایلهاتون رو برای همیشه و غیر قابل بازگشت و ریکاوری حذف کنید.با آتیل همراه باشید…

نرم افزار  WipeFile


نرم افزار WipeFile یکی از بهترین ابزارهای قابل حمل (پرتابل) برای پاک کردن اطلاعات بدون بازگشت و ریکاوری می باشد. این برنامه از ۱۴ متد برای پاک کردن استفاده میکند. شما میتوانید فایل های تکی و یا پوشه های خود را در این نرم افزار وارد کنید. نکته ی قابل توجه این است که شما میتوانید فایل های خاصی را mask کنید یعنی آنها را فیلتر کرده تا هنگام پاک کردن اطلاعات داخل پوشه ، فایل مربوطه پاک نشود. به طور پیش فرض عمل “.” تمام فایل های داخل پوشه را پاک میکند. مثلا شما میخواهید از پاک شدن فایل ورد موجود در پوشه جلوگیری کنید، می توانید با فیلتر کردن فایل مورد نظرتان (doc.*) برای نرم افزار تعیین کنید که از پاک کردن فایل مربوطه صرف نظر کند. در لحظه ای که این پست را مینویسم این نرم افزار 21 زبان را پشتیبانی میکند. همچنین در منوی تنظیمات شما میتوانید آیتمی اختصاصی برای راست کلیک کامپیوتر ایجاد کنید. تا مثلا برای وارد کردن فایل هایتان به برنامه به راحتی با راست کلیک بر روی هر فایل در کامپیوترتان آن را به برنامه انتقال دهید. قابل ذکر است بعضی از آپشن های این برنامه مثل تعریف دستور پاک سازی اختصاصی توسط کاربر و یا لاگین شدن ، پولی هستند و برای استفاده از این آپشن ها می بایست از نسخه پولی نرم افزار استفاده کنید.

بعد از ورود به این لینک نرم‌افزار را که حجمی در حدود 300 کیلوبایت دارد را دانلود کنید.

بعد از دانلود نرم افزار آنرا اجرا کنید و مانند شکل زیر عمل کنید.

در قسمت “Methode” میتونید متد پاک کردن رو انتخاب کنید که تعداد x ها نشانگر تعداد دفعات پاک کردن اطلاعات و  تکرار انجام عملیات روی آن هست، برای مثال متد اول که 1x هست خیلی سریعتر عمل کرده و  با یکبار کد کردن اطلاعات آنرا پاک میکند ولی امکان بازگشت کمی وجود دارد، در متد آخر که 35x هست به دلیل انجام 35 بار برای هر فایل عملیات کندتر انجام خواهد شد ولی در عوض امکان بازگشت به 0 میرسد، شما به نسبت اولویت فایلهای خودتان میتونید از این متد ها استفاده کنید.

نحوه اضافه کردن فایل تکی و یا پوشه به صورت زیر می‌باشد.

اگه سوالی در مورد پاک کردن همیشگی و دائمی فایل‌ها داشتید، خوشحال میشم تو قسمت نظرات بنویسید.

کپی کردن
1 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه