اگر این پست را میخوانید به احتمال زیاد دوربین گوشی شما دچار مشکل فوکوس ثابت شده و شما بعد از کلی جستجو به این پست رسیدید، اگه گوشی شما هم یکی از مدل های اس 7 یا اس8 و یا اس 8 پلاس سامسونگ میباشد باید بگم نگران نباشید، از آنجایی که خودم همه مدل های سری اس را داشتم و این مشکل رو بر روی مدل اس 7 و اس 8 پلاس تجربه کردم!

در این حالت گوشی شما فوکوس ماکرو خواهد شد، و عکسهایی از نزدیک (چند سانتی متری) خیلی با کیفیت خواهد گرفت، ولی در عکاسی معمولی از دوربین پشت گوشی عکس شما تار خواهد شد.

من با تجربیات خودم که بعد از کلی جستجو به روش‌هایی که تونستم مشکل رو رفع کنم براتون این زیر مینویسم! به دو عکس زیر توجه کنید.

عکس تار شده به دلیل مشکل دوربین سامسونگ گلگسی اس 8

عکس واضح ولی ماکرو دوربین گوشی سامسونگ گلگسی اس 8


1- تمامی برنامه های گوشی شما باید به آخرین نسخه بروزرسانی شوند، مخصوصا برنامه های سیستمی مثل دوربین و … ( برای این کار باید از مارکت google play store و مارکت خود سامسونگ Galaxy app store بروزرسانی ها را بررسی کنید)

2-  آیا سیستم عامل تلفن شما به روز می باشد؟ به تنظیمات> درباره تلفن بروید و بروزرسانی نرم افزار را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که گوشی شما به آخرین نسخه نرم‌افزاری بروزرسانی شده باشد.

3- پاک کردن کش برنامه‌ها – میتونید از این لینک آموزش پاک کردن کش و داده‌های برنامه ها رو بخونید.

4-  پاک کردن کش گوشی همراه – میتونید از این لینک آموزش پاک کردن کش رو بخونید.

5- بذارید گوشی شما باطری خالی کند و به 0% برسد و سپس خاموش شود.سپس گوشی رو بدون اینکه شارژ کنید دوباره روشن کنید، اینبار هم بعد روشن شد خاموش شد، به شارژ بزنید و دوربین رو تست کنید.

6- ریسیت فکتوری یا همون بازگشت به تنظیمات کارخانه – من پیشنهاد میدم اول شماره 5 رو تست کنید و سپس بقیه شماره هارو و آخرین مرحله این شماره رو انجام بدید.(بک آپ از اطلاعات یادتون نره)

7- چند ضربه آرام و متوسط به پشت گوشی ( ممکن هست در اثر ضربه یا فشار چیزی جا به جا شده باشد، که با ضربه های شما میتونه جا بیوفته)


اگر با انجام تمام مراحل بالا هنوز مشکل شما پابرجاست، باید با نزدیکترین مرکز خدمات مشترکین سامسونگ تماس بگیرید.

یه سری راه‌های دیگه هم هست میتونید تست کنید، مثل عوض کردن رام گوشی و … که من پیشنهاد میدم از راه‌های ساده شروع کنید تا آخر سر به این مرحله برسید و یا گوشی رو به گارانتی تحویل بدید.

اگه شما هم همچین مشکلی داشتید و رفع کردید، لطفا تجربیات خودتون رو با بقیه دوستان در قسمت نظرات همین پست به اشتراک بذارید.


 

کپی کردن
1 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

1 دیدگاه

  • رضا
    ارسال شده ۱۳۹۸/۰۴/۱۵ در ۱۸:۱۹ 0لایک ها

    با باز گشایی تنظیمات دوربین موقت حل میشه مشگل اما دوباره برمیگرده

ارسال دیدگاه